EDİP CANSEVER (1927—1985)
İkinci Yeni’den önce Garip şiirinin etkisiyle alaycı, zengin-yoksul ikilemine dayanan, şehir hayatının avareliklerini anlatan, bilimsel temelden yoksun toplum eleştirilerini içeren şiirler yazmıştır.
Arkadaşlarıyla birlikte 8 sayı çıkardığı Nokta adlı bir dergi, yeni bir şiir evresine girdiğinin habercisidir.
Soyut şiir anlayışını benimsemiştir.
Değişik bir dil kullanımına ve imgeye dayalı şiirler yazmıştır. .
Varoluşçuluk akımının etkisinde kalmış, kişinin dünya karşısındaki yerini araştıran, düşünce yönü ağır basan şiirler yazmıştır.
Bireyin arayışlarını, umutsuzluklarını, uyumsuzluğa varan yaşam ilişkilerini işlemiştir.
Siyasi olaylardan, yönelimlerden uzak kalmış; yaşadığı döneme, çağa yabancılaşan insanın bunalımlarını işlemiştir.
Şiirlerinde dize alışkanlığını kırmış; öyküye, tasvire, diyaloglara yer vermiştir.
Nerde Antigone, Tragedyalar, Çağrılmayan Yakup gibi kitaplarındaki şiirlerinde tiyatrodan yararlanmıştır.
“Masa da Masaymış Ha , Yerçekimli Karanfil” ve “İnfilak” ünlü şiirleridir.
Eserleri
— Şiir: İkindi Üstü, Dirlik-Düzenlik, Yerçekimli Karanfil, Umutsuzlar Parkı, Petrol, Nerde Antigone, Tragedyalar, Çağrılmayan Yakup, Kirli Ağustos, Sonrası Kalır, Ben Ruhi Bey Nasılım, Sevda ile Sevgi, Şairin Seyir Defteri, Yeniden (toplu şiirler-1981), Bezik Oynayan Kadınlar, İlkyaz Şikâyetçileri, Oteller Kenti
— Düzyazı: Gül Dönüyor Avucumda, Şiiri Şiirle Ölçmek