BUKET UZUNER (1955-…)
Eserlerinde çeşitli yazarlara göndermelerin ve yazarlardan alıntıların bulunduğu eserlerinde içine girdiği kültür ve sanat çevrelerinin izleri de vardır.
Daha çok fantastik (düşsel) ve ütopik romanlarıyla tanınmıştır.
Eserleri
— Roman: İki Yeşil Susamuru, Anneleri Babaları Sevgilileri ve Diğerleri, Balık İzlerinin Sesleri, Kumral Ada Mavi Tuna, Uzun Beyaz Bulut: Gelibolu, İstanbullular, Uyumsuz Defne Kaman’ın Maceraları: Su, Uyumsuz Defne Kaman’ın Maceraları: Toprak
— Hikâye: Benim Adım Mayıs, Ayın En Çıplak Günü, Güneş Yiyen Çingene, Karayel Hüznü
— Otobiyografi: Gümüş Yaz Gümüş Kız
— Gezi: Bir Siyah Saçlı Kadının Gezi Notları, Şehir Romantiğinin Günlüğü, New York Seyir Defteri
İki Yeşil Susamuru: Anneleri, Babaları, Sevgilileri ve Diğerleri (1991): Fantastik bir roman olan ve postmodern roman kurgusuyla yazılan eser; yüzeyde görünen hikâyenin altında saklanan ve yüzeydekinden farklı ikinci bir metni de içinde taşıyarak ikinci bir hikâyeyi de okura sunan alegorik bir romandır. Roman, okuru bir modern, kentli ve meslek sahibi Türkiyeli kadın modelini temsil eden Nilsu’nun düşsel ve fantastik dünyasına götürür. Romanda işlenen iki temel konu ‘aşk’ ve ‘intihar’dır.
Balık İzlerinin Sesleri (1992): Otobiyografik özellikler taşıyan eser, kendi ifadesiyle ‘hemen herkesin içinde farklı, aykırı, sıra dışı kişi yatar’ ve ‘herkes kendini dahi görür’ temel düşüncesi üzerine oturtulmuş bir romandır. Gerçeküstü ögeleriyle, fantastik kurgusuyla başarılı bir ütopik roman örneğidir. Eser, 1993 Yunus Nadi Roman Ödülü’nü almıştır
Uzun Beyaz Bulut: Gelibolu (2001): Türk tarihinin önemli zaferlerinden biri olan Çanakkale Savaşları’na 2000’li yılların bilinciyle ve uluslararası tezleri de ciddiye alarak bakan bir romandır. Çanakkale Savaşı’nı Türklerle Avustralyalılar arasında bir akrabalığa dönüştürmek ister. Romanda bilgi yanlışlarının yanı sıra kurgu yanlışları da vardır.